Mertuaku Selalu Tabur Fitnah

Join Telegram Nota Hati Di Bawah

Telegram

Mertuaku Selalu Tabur Fitnah

Assalammualaikum min. Hide fb saya yee. Saya nak Luah pasal mak mertua ni hah. Kisah nya saya dah berkawin dengan suami hampir 2 tahun belum dikurniakn cahaya mata. Lagii kami duduk rumah mertua lepas kawin.. Sebab mak mertua takn ak jauh dengan anak kesayangan dia suami saya tuu, itu permntaan dia sebelum kawin mula2 saya OK lagi sebab belum kenal betui perangai mak mertua saya ni macam mane.

Sampai la satu ari tu suami saya nak pergi keje dia seorang nelayan.. Kadang 2 atau 3 harii baru balik umah. Then balik je trus jual hasil laut ke tauke2 dan restoran2 dapat hasil rezeki nya pun kena bagi dua separuh untuk mak mertua.. Dan segala barang keperluan dalam rumah suami saya yang tanggung, ada baki tu lah baru saya merasa hasil rezeki suami tu. Mula2 saya OK lagi sebab suami pun explain la bagai.

Tapi2 bulan2 pulak asyik bende yang sama je saya dapat pun kadang 200 mak mertua dpt 500 atau 700 macam tu padahal smua dalam rumah tu lakik aku yang tanggung makan manum adik beradik dia pun tak berkira. Suami ada adik beradik 5 org suami aku ank pertama dua dah besar pnjang tapi malas nak cari kerja ada juga abang dioramg tegur tapi tak hiraukan pun masuk telinga kanan keluar telinga kiri pastu mengadu kat mak dua pulak tu still kecik gi..

Aku bukan tak reti nak bersyukur tapi rasa macam tak adil pulak dapat hasil rezeki suami pun mertua saya nak pinjam lagi cakap nak byar hutang. Padahal suami dah bagi mak dia duit entah pergi mana la duit smua tu.. Tapi saya tak bagi pinjam saya bgi alasan macam2 asmpai mak mertua saya pun buat muka masam sampai satu masa saya pun sound suami saya. Macam2 jugak alasan dia.. Kesian kat mak dn adik beradik la pdahal ayah suami saya pun nelayan jugak dapat hasil bagi kat mak.

Lepas tu aku tak tau pun selama ni mak mertua saya buruk2 kan aku depan suami saya, kata saya ni macam princess tak buat keja dalam rumah asik duk merap je dalm bilik.. Pdahal smua kat dalam rumah tu saya yang buat.. Depan saya baik tapi belkang mengata saya, selama ni suami tak cerita apa pun dekat saya pasal semua ni sehingga la satu hari saya tak sngaja terdengar perbualan mak mertua saya dengan suami mengata ngata saya.

Byk juga dia lebih lebihkan cerita yang tak betul.. Dia cakap bila suami gerak gi laut saya pula sibuk jalan sini sana pdahal smua tu fitnah saya tak pernah jalan ke mana pun. Selagi suami tak balik.. Saya pun terus bersuara dan menjawab kata mertua saya, kami pun bergaduh suami pun pening nak percya kata2 siapa.. Sampai saya menangis nak balik rumah mak ayah saya, tapi husband tak bagi.. Dia kata abaikan je smua buat macam biasa senang je dia kata macam tu hati saya sakit sebab mertua selalu taburkan fitnah..

Dan mengaibkan saya cerita kan pasal saya dkt suami dan jiran2 jugak Saya pun tak tahan dan bagi suami pilihan kalau dia nak tnggal dgn mak dia saya tetap nak keluar jugak.. Last2 suami pun ikut saya dan tinggalkan mak dia kami pun cari rumah sewa.. Jauh sikit dri kampung mak mertua saya.. Lepas seminggu kami pindah trus adik dia dtg rumah cakap yang mak dia sakit… Nak sangat jumpa suami saya, suami pun terus gerak ke rumah mak dia dn ajak saya.

Smpai je ke rumah mertua trus minta maaf bagai dan janji tak kan ulang hal yang dah lepas.. Dan minta suami balik ke rumah tu saya tak nak tapi suami papksa sebab mak tak berhenti menangis merayu dkt suami saya.. Suruh pindah balik umah diorg. Saya pun ikut lah. Bila mertua saya smbuh je.. Masih juga dengan sikap dia yang suka memfitnah sampai la suami saya pun terikut2 dengn kata mak dia.. Cakap saya ni tak mampu nak bagi zuriat sebab perkahwinan saya dah nak masuk 2 tahun.

Dulu suami saya tak pernah tinggi suara atau marah2 kat saya. Suami dah kena hasutan mak mertua saya tiba2 je.. Dia marah kan saya tanpa sebab dan kata kat saya kenapa tak mampu bagi dia ank. Saya pun cakap mngkin blom ada rezeki lagi saya berusaha pujuk dia ambil hati dia. Dia pun ok sampai kitaorang berusaha cari ubat kmpung ke bidan Dan Alhamdulillah saya pun mengandung suami bahagia sngatt… Smpai lah saya mengidam apa je smua suami tunaikan.

Bila mak kata isteri manja sngat dia pun marah mak dia balik kata isteri mnja sebab mengndungkan anak dia.. Saya happy sangat masa tu dia slalu membela saya bila mak cakap macam2 kito rang buat tak tahu je.. Sampai la saya melahirkan anak kami.. Betapa bahagia nya suami saya, tak henti peluk cium saya ucap terima kasih.. Kami masih tngal rumah mertua jugak even dah ada ank saya ada jgk bgi tau suami elok pindah rumah sebab dah ada anak..

Sampai bila nak tinggal rumah keluarga suami saya.. Suami cakap nanti kita bagitau mak rasanya suami saya stuju. Sampai lah dia gerak keja macam bias pergi laut cari rezeki.. Tengah pntang saya baru 5 hari saya tak kuat sngat masa suami ada kat rumah semua diorang siapkan mak mertua layan saya baik sngat. Masak kan dan hidangkan saya tapi bila suami gerak je ke laut trus saya di biarkan . Saya pun berjalan perlahan lahan ke dapur lalu masak..

Anak saya nangis pun dorang biar je tengok je sedih jugak saya masa tu cpt2 saya masak. Dan terus menghampiri anak.. Lalu makan.. Berapa hari kemudian, suami saya pun datang… Tanya keadaan saya saya cakap saya baik2 je.. Saya tak ceritakan pun smua tu. Berpa hari kemudian.. Nanti saya cerita lagi. Apa kesudahan nya. ye

Hantar confession anda di sini -> https://notahati.com/hantar-artikel/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*